Gids

Duggers Creek Falls, Blue Ridge Parkway

Duggers Creek Falls is een kleine waterval van 3 meter die weggestopt is in een prachtige baai op korte loopafstand van het Linville Falls Visitor Centre aan de Blue Ridge Parkway. Onze foto's zijn na een flinke regenbui, dus de stroming kan veel minder zijn bij droger weer.

De Duggers Creek Trail is slechts 3/10 mijl. Loop vanaf het bezoekerscentrum de Plunge Basin Trail een korte afstand op en sla linksaf. Of je hebt toegang tot het pad in de uiterste hoek van de parkeerplaats (bij de ingang van de parkeerplaats aan de linkerkant als je binnenrijdt). Het gemakkelijke pad brengt je langs enkele rotsen naar een kleine houten brug die het uitzicht op de foto rechts geeft. Stop hier om Dugger Creek Falls aan de ene kant en andere watervallen aan de andere kant te zien. Geniet onderweg van weelderig gebladerte, wilde bloemen en paddenstoelen. Vervolg dit pad en je komt uit op de weg bij de brug waar je overheen bent gereden om de parkeerplaats op te gaan. Vanaf de verkeersbrug heb je ook een geweldig uitzicht op de trapsgewijze beek.

Linville Falls ligt aan de Blue Ridge Parkway nabij Milepost 316.4, ongeveer 66 mijl ten noorden van Asheville. Er zijn twee hoofdpaden om Linville Falls vanaf beide zijden van de rivier te zien. Het bezoekerscentrum heeft toiletten, een picknickplaats en een informatiecentrum dat geopend is van mei tot oktober en in het weekend in april. De parkeerplaats en paden zijn het hele jaar door geopend, behalve wanneer de sneeuw ze of de Parkway sluit.

Routebeschrijving naar Linville & Dugger Creek Falls
Vanuit Asheville kun je de Blue Ridge Parkway ongeveer 66 mijl naar het noorden nemen (als de Parkway open is, lees dan over mogelijke Parkway-sluitingen) naar Milepost 316.4. De Parkway is een groot deel van de winter gesloten in secties tussen Asheville en Linville. Dit is een spectaculaire, bochtige, ontspannen rit. Wacht twee uur.

Een snellere weg duurt ongeveer 1,5 uur (ongeveer 75 mijl) door de I-40 East naar Marion te nemen, stap uit op de afslag US Hwy 221 in Marion en rijd naar het noorden. Neem 221 helemaal tot aan de Blue Ridge Parkway (langs Linville Caverns), ga noordwaarts op de BRP en de afslag naar rechts richting Linville Falls is ongeveer anderhalve kilometer verderop. Komende vanuit het oosten van Morganton op de I-40, kunt u afslag 103 nemen, dat is Hwy 64. Rijd in oostelijke richting, terug richting Morganton. Volg de 64 oostelijke vrachtwagen en omleidingsroute tot je bij Hwy 181 naar het noorden komt. Neem deze afslag naar links en neem de 181 in noordelijke richting naar de Blue Ridge Parkway. Sla linksaf (zuid) op de BRP en rijd een paar kilometer naar links voor de Linville Falls-parkeerplaats.

In de omgeving zijn Crabtree Falls en Chestoa View. En wandelingen naar de toppen van Hawksbill Mountain en Table Rock Mountain, met uitzicht op de Linville Gorge.

Bekijk de video: Day 4 - Blue Ridge Parkway u0026 Waterfalls (November 2020).