Gids

Koude bergtopwandeling

Het is een inspannende rondwandeling van 10,6 mijl naar de Cold Mountain-top in het afgelegen Shining Rock Wilderness Area van het Pisgah National Forest. Sta 6-7 uur wandeltijd toe, plus pauzes. De beste maanden om te wandelen zijn van mei tot oktober. Sneeuw bedekt de top van de top gedurende een groot deel van de andere maanden. Neem veel water. De uitdagende maar niet technische wandeling klimt 3000 voet in hoogte. Het pad is niet gemarkeerd, maar het is versleten en gemakkelijk te volgen. Het beginpunt van het wandelpad (Art Loeb Trail) bevindt zich bij het Daniel Boone Scout Camp.

Het Art Loeb-wandelpad naar de Cold Mountain-top gaat naar links vanaf de parkeerplaats net na het laatste gebouw van het Scoutkamp. Bij het verlaten van de kant van de weg kronkelt de Art Loeb Trail naar het noorden om een ​​heuvelrug te ronden op 1.1. mijlen bij de eerste camping. Op 3,2 km kruist het pad de tuimelende Sorrell Creek met een andere camping aan het water.

Het wandelpad blijft stijgen over de rijk beboste flank van de Shining Rock Ledge. Wilde bloemen waren zeer overvloedig (waaronder verschillende soorten Trillium), en zullen doorgaan in de lente en zomer. Sla na 6 km linksaf bij Deep Gap (locatie van een andere camping). De top is 2,5 mijl naar het noorden.

In de buurt van de top van de Cold Mountain ligt de beste camping, maar wees voorbereid op kille nachten op de heetste zomerdagen. Terwijl de temperatuur op de heetste zomerdag aan de voet van het pad oploopt tot 90 graden, gaan de hoogtepunten overdag op de top zelden boven de 80 en dieptepunten zijn zelden warmer dan in de jaren 50. Vlakbij de top is een vlakke rots die 180 graden uitzicht biedt. Het is een perfecte plek voor een picknick!

Als je vragen hebt over kamperen tijdens de wandeling, neem dan contact op met het Pisgah Ranger District-kantoor op 828-877-3265.

Rij richtingen
Om de trailhead naar de Cold Mountain-top te bereiken, rijd je door het Scout Camp. Het begint aan de linkerkant, net voorbij het laatste gebouw.

Routebeschrijving vanaf Asheville via I-40: (ongeveer 35 mijl) Neem de I-40 West tot afrit 33. Sla linksaf op Newfound Road richting Canton. Ga 1,6 mijl, sla linksaf bij het stoplicht voor de grote papierfabriek. Ga een klein stukje en sla rechtsaf Church Street in. Volg 19/23 zuidwaarts door het centrum en sla linksaf de NC Highway 110 op. Ga 8,5 kilometer verder en Highway 110 gaat over in NC Highway 215. Rijd 8 kilometer door. Sla linksaf de Little East Fork Road op. Ga 6,1 mijl naar het Scout Camp.

Routebeschrijving vanaf Asheville via de Blue Ridge Parkway: (ongeveer 53 mijl) Neem bij mijlpaal 423.2 NC Highway 215 en rijd 21 mijl naar het noorden. Sla rechtsaf naar Little East Fork Road. Ga 6,1 mijl naar het Scout Camp. Onderweg kun je stoppen bij een waterval langs de weg op de Pigeon River West Fork, ongeveer zes kilometer van de Parkway.

Andere wandelingen met uitzicht op Cold Mountain
Voor het beste uitzicht op Cold Mountain vanaf andere nabijgelegen toppen, wandel je naar de top van Mt. Pisgah of Fryingpan Mountain Lookout Tower.

Bekijk de video: Zomer in Winterberg (November 2020).