Gids

Borrelende lentetakcascades

Deze bescheiden 7 meter hoge waterval in Pisgah National Forest ligt op slechts 2,9 mijl van de Blue Ridge Parkway aan de Forest Heritage Scenic Byway (NC Highway 215). Het is een korte maar steile wandeling om Bubbling Spring Branch Cascades van dichtbij te bekijken. Langs de weg is parkeergelegenheid voor meerdere auto's (maar geen borden). Je krijgt een glimp van de waterval vanaf de weg tot de bomen wat meer groeien. Je ziet een duidelijk pad (of geul) dat onder de vangrail door gaat nabij het midden van de parkeerplaats. Loop een steile oever af (let op!) En volg het pad langs de kreek, door een camping en naar de voet van de waterval.

Het is een prachtige omgeving en een geweldige plek voor vroege herfstkleuren. Er zijn verschillende grote rotsblokken aan de basis, dus een geweldige plek voor een picknick.

Zie een gedeeltelijk zicht op de waterval vanaf de weg.

Routebeschrijving
Rijd vanaf de kruising van de Blue Ridge Parkway en NC Highway 215 (nabij Milepost 423) 2,9 km naar het noorden op 215 (richting Canton en Waynesville). De afslag bevindt zich aan de rechterkant van de weg

Stop bij de brug, slechts een paar mijl ten noorden van NC 215, voor deze ansichtkaartsetting.

Meer watervallen
Ga verder in noordelijke richting over Highway 215, ongeveer 2,4 mijl voor Sunburst Falls. Rijd zuidwaarts op Highway 215 voor Wildcat Falls, Dill Falls, Courthouse Falls en French Broad, Mill Shoal en Cathedral Falls. Vlakbij op de Parkway zijn de watervallen bij Graveyard Fields en Skinny Dip Falls.

Bekijk de video: Een borrelende fontein maken (Maart 2021).