Gids

Motorcycle Drives & Rides in de buurt van Asheville

De bochten en bochten van de bergwegen rond Asheville in de Blue Ridge Mountains van North Carolina zorgen voor leuke motorritten en ritten.

Blue Ridge Parkway
Adembenemende uitzichten. Veel makkelijke bochten. Geen stoplichten, geen reclameborden en geen bedrijfsvoertuigen. De Blue Ridge Parkway is een van de beste motorritten in Amerika. Het 469 mijl lange National Park slingert langs de rand van de Blue Ridge Mountains.

Er zijn verschillende plekken in Asheville om toegang te krijgen tot de Parkway. Asheville ligt in een vallei, dus het maakt niet uit welke kant je vanuit de stad op de Parkway gaat, je zult snel in hoogte klimmen. Rijd noordwaarts naar Craggy Gardens en Mt. Mitchell. Of rijd zuidwaarts door een tiental tunnels naar Mt. Pisgah en verder naar de Great Smoky Mountains. Vanwege de grote hoogteverschillen tijdens het rijden (soms in minder dan een uur 3.000 ft stijgen), moet u voorbereid zijn op snel veranderend weer.

Het is niet de drive voor snelheid, met een snelheidslimiet van 45 mph. Bovendien zul je veel langzamere stuurprogramma's tegenkomen die geen grote haast hebben om langs de uitzichten te rijden. Dus wees niet gehaast! Er zijn tal van uitkijkpunten om te stoppen. Je moet de Parkway verlaten om eten, gas en onderdak te vinden. We hebben veel gedetailleerde informatie in onze Blue Ridge Parkway-gids.

De draak
Ongeveer 90 mijl van Asheville is The Dragon, een must voor geweldige motorritten. Misschien wel de beroemdste rit in het oosten, navigeer 318 bochten in 11 mijl. Het wordt ook wel de staart van de draak genoemd. Dit stuk van US 129 nabij Fontana Dam grenst aan het Great Smoky Mountains National Park en kruist de staatsgrens van Tennessee. In zomerweekenden krijgt de Dragon misschien wel 15.000 motorfietsen en sportwagens per dag. Zie onze Dragon Guide.

Black Mountain Rag naar Chimney Rock
Neem afslag 64 van de Interstate 40 bij Black Mountain om de Black Mountain Rag te volgen, een schilderachtige route genoemd naar een oud viooltje over de donkergroene Lauada Firs die de Black Mountains hun naam geven. In muzikale termen is een "vod" een deuntje met meerdere wendingen en bochten op en neer over de toonladders. Deze schilderachtige route kronkelt en draait door de bergen als de muziek zelf. Komende vanuit Asheville, sla rechtsaf bij de afrit bij Black Mountain en volg NC 9 in zuidelijke richting naar Bat Cave. De weg slingert langs de Rocky Broad River en sluit zich aan bij Hickory Nut Creek nabij de kruising van US 64, US 74 en NC 9 bij Bat Cave. Sla linksaf en volg NC 9 / US 64 in oostelijke richting naar het dorp Chimney Rock. Bij Chimney Rock Park kun je naar de top van de Chimney rijden met uitzicht op Hickory Nut Gorge. Ga verder langs Chimney Rock om het prachtige Lake Lure te zien. Draai je om bij Lake Lure en ga terug. In plaats van terug te keren via NC 9 in Bat Cave, volgt u de borden naar US 74 terug naar Asheville. Wacht 2-3 uur.

De Diamondback
Waar vind je meer dan 190 steile, stijgende bochten in slechts 20 kilometer voor je volgende motorrit? The Diamondback - De laatste alternatieve route van North Carolina! Uitgestrekte bochten, prachtige landschappen en koele bergbriesjes maken de Diamondback, NC 226A, een van de laatste grote bergwegen van WNC. De Diamondback is geladen met haarspeldbochten die bijna 360 graden in een lus lopen. S-bochten klimmen en draaien scherp terwijl ze door het weelderige groene Pisgah National Forest slingeren op weg naar de Blue Ridge Parkway, net boven Spruce Pine, North Carolina. Deze zwaar beboste tocht, van Marion in McDowell County naar Switzerland Inn, aan de rand van Mitchell County, NC, is een spannende en uitdagende rit. Twee rijstroken met gladde, goed gemarkeerde bestrating worden geflankeerd door rotsachtige uitstulpingen, steile drop-offs en snelle, strakke haarspeldbochten. Ga voor meer informatie naar diamondbacknc.com.

Copperhead-lus
Deze rit volgt de Forest Heritage Scenic Byway door Pisgah National Forest, beginnend in Brevard. De volledige lus is 77 mijl en gaat langs Davidson River door Looking Glass Falls, Sliding Rock en andere schilderachtige plekjes met een grote hoogtewinst. Een groot deel van de rit gaat door bossen en steekt tweemaal de Blue Ridge Parkway over. Zie onze Forest Heritage Scenic Byway Guide.

Cherohala Skyway
De Cherohala Skyway werd in de herfst van 1996 voltooid na ongeveer 34 jaar in aanbouw te zijn geweest. Het is de duurste snelweg van North Carolina, met een prijskaartje van $ 100 miljoen. Opwindend en meer dan 5400 ft. bergen voor 25 mijl in North Carolina en nog eens 21 mijl afdalen in het diep beboste achterland van Tennessee. De weg kruist de Cherokee en Nantahala National Forests, vandaar de naam "Chero ... hala." De Skyway wordt bekend in motor- en sportwagencirkels vanwege de lange, uitgestrekte bochten en mooie uitzichten.

De droom van deze wegliefhebber verbindt Robbinsville, North Carolina, met Tellico Plains, Tennessee. Het kan 's nachts verlaten zijn en in de wintermaanden extreem gevaarlijk. Er zijn geen andere faciliteiten dan toiletten voor de hele 36 mijl, dus zorg ervoor dat je genoeg gas hebt om de oversteek te maken. Er is weinig bewijs van beschaving uit opvattingen die wedijveren met of overtreffen die van de Blue Ridge Parkway.

De hoogtes variƫren van 900 voet boven zeeniveau bij de Tellico River in Tennessee tot meer dan 5400 voet boven zeeniveau bij de Tennessee-North Carolina staatsgrens bij Haw Knob. Het is dichtbij de staart van de draak.

Bekijk de video: A Mansion and Mountain Biking. Asheville, NC (November 2020).